Massivt inlägg efter helgen

Först och främst: Fredagen från helvetet.

Jag kommer till jobbet och var på glatt humör trots att jag precis slagit en vurpa ute på drottninggatan, skaffade mig en ny bekantskap i O'lerranfamiljen då Denise börjat jobba hos oss. Sen börjar det, och det slutar aldrig. En helt sjuk kväll som avslutas med ett rejält meltdown av mig och Emma under städningen. Emma snackar dålig engelska: "I sleep with Santa's brother. He's my sex-Santa and I love it. He's not so hairy, I don't like hair, then I wax them." och jag kontrar med Pattes version av ryska.

Att man sedan får sova och bli väckt av en bror som smäller i ytterdörren är en annan historia, nu fanns ju min älsklingskille att mysa med så jag lugnade mig.

Lunch med laget på Rosalies och där lite omstrukturering av kvällen med en stor stjärna i himlen och puss i pannan till Linda som hjälpte mig. Iväg till Idrottshuset för att ladda för match, var riktigt skönt att vara tillbaka och jag hade sån grym känsla i kroppen inför matchen. Nisse sa till mig på uppvärmningen att jag såg spänstig och snabb ut, kan man få bättre boost? Precis innan vi ska in i omklädningsrummet tar tränarna mig åt sidan, "åfan, ska jag få starta idag" tänker jag. Men ack så fel jag hade, jag fick istället duscha och se matchen från läktaren då vi hade 15 spelare till uppvärmning och tillåtet antal på matchuppställningen är 14 st och tränarna hade meddelat att en spelare skulle få gå av efter uppvärmningen.



Jag kom inte mycket längre än såhär, kan man säga.


 Nog om handbollen för den får mig lite låg att tänka på nu, jag blev så ledsen i lördags. Men jag fick mycket trevligt sällskap på läktaren, om man ska se det från den ljusa sidan.
Vi gick ut på kvällen och det var så himla kul att dansa! Hade en perfekt kväll och hinkade i mig mången glas vatten (var jag klok?) framåt småtimmarna. Jag snöpulade en kille grovt på uteplatsen efter att han råkat kasta en snöboll på mig och bidrog starkt till Davids blåa bröstvårtor... Var än en gång med om en sjuk kväll som skulle passat på tv, vaknade upp och mådde prima!
Åkte hem för att snabb-duscha så jag och Mickan skulle hinna heja på Frida men tiden rann iväg så jag slog av på tempot och vi åt söndagsmiddag med mamma och pappa innan vi åkte till Kumla för att kolla på hockey. Lämnade min utlovade "present" och fick med mig blommor från första målskytten - till SnyggEmma såklart! :)
Menyprovning på O'lerran och umgänge med dessa sjuka människor som jag kommit att tycka så mycket om. Att bolldansen inte finns på film är ett straff!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0