Värmeböljan fortsätter...

Tisdagskvällen på Olerran blev en mix av allt kan man säga. Stundtals sällskap av Emma, mycket dans, mer hungrig, fler toabesök och två oerhört obehagliga olycksfall utanför då ambulansen fick blinka in. Ryktet sa -30 grader och det ljög inte, då kostar det att gå ut med strumpbyxor...


Emma är mest bäst på fest. Klad flika!

När jag och Emma äntligen kommit till bilen nere vid Harrys så skulle jag ratta ut den från parkeringen, trodde jag! Ratten gick knappt att rubba och som pappsen sa hade antagligen servon frysit. Jaha, och där stog vi - två frusna blondiner och visste varken fram eller tillbaka. Det slutade med att vi mjukade två varv på parkeringen och någonstans vid polishuset så släppte det och ratten blev lättare än nånsin.
Jag droppade av Emms och fick brottas med motorvärmare, handtag och nyklar innan jag äntligen kunde slänga igen dörren efter mig. Nästa skit: man tror att man kommer ner under ett varmt och skönt täcke - men icke! Värmen i rummet är obefintlig, bara elementet är varmt medan rummet är som en isbjörnspitt! Låg och darrade i 2 timmar innan jag tröttnade på att frysa och kröp ner mellan päronen.



Gårdagen var ett töcken med föreningsdag från 9.30 - ca 15.30 - efter 3.5 timmars sömn.

Idag har varit fix&trix dag med more to come. Snart dags för en "skönhetstur" innan det är 2xträning och uttagning till match. Imorgon ska jag utföra ett alternativt jobb på dagis innan Korren kommer hit och myser med mig i helgen igen!

Glömde väl inte att det är match på lördag? Match som är så sköj!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0