saftig helg + sommaridyll

Fredagskvällen blev spenderad i Askersundstrakterna med ett härligt gäng, god mat, dopp i Vättern (även håret för Frida), campingskratt, spel och prat. Mindre kvalitetssömn men desto mer mys i storstugan, regn och åska gjorde att det blev en tur till Askersund och tidig hemgång för töserna.

Helt död la jag mig hemma och sov innan det var dags för omstyrning och uppslutning hemma hos Frida. Jag, Frida och Tessan cyklade i regnet till Josse där jag fick styra upp ett väldigt blött ölspel på effektiv tid innan vi åter skulle bege oss, denna gång med grabbar vid målsnöret. Visar sig vara brors gamla hangarounds och det hela blir mycket trevligt. Strömpis (for the win) även denna lördag och kul var det. Blev bra uppskrämd men skyddade mig ganska duktigt på hemvägen...


Ännu en morgon då jag var helt död skulle jag packa (rullcity)väskan och bege mig till Arvika och mina pärlor Soffan och Robin. Resan gick tillslut bra, det var dock knappt och Soffan o Hanna hämtade upp mig. Vilken idyll det var! Små stugor som alla låg mot vattnet med en lite större gräsplätt i mitten för gemensamma aktiviteter eller mat... Helt underbart! Vi hoppade i vattnet och bakfyllan sköljdes bort tillsammans med en tupplur. Grillning med all släkt på kvällen och ganska tidigt i säng för oss.
Frukost serverad ute på uteplatsen och sedan en fisketur, monstergädda som skrämde skiten ur oss alla och jag spottade en stor, död bäver. Soffan skulle såklart på och peta och det luktade... bäveras, konstigt nog?
Grillkväll med Soffans polare Sara och Hanna samt lilla Ludvig. Robin smet ut på sjön medan vi bekantade oss. Och vilka härliga tjejer det var!

En lugn förmiddag på tisdagen innan vi tog oss in till Arvika stad för fika med Soffans bror o polare, check på Pelle o Tinas tokfina stadslägenhet med pool i källaren o lite ärenden. Karlstad o mat på Bergvik, samt H&Ms barnavdelning innan jordgubbspaj hos Robins mamma o pappa.

Bil med storasyster Jenny och sightsing i Karlskoga när vi inte hittade till pinnstolen, men sedan hem och tidigt i säng efter massa fix.



Bilder från helgen kommer...



Ibland suger jag verkligen, såååå dålig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0