Saftig text idag

Nästan en vecka har gått och tur är väl det...

Måndag och jag och Pettson tog tag i oss själva och bokade resa. 2 veckor på Rhodos i slutet av maj, all inclusive och äckligt nära till stranden och staden. Konsumtionen av tsarre kommer bli äckligt hög och risken för att lukta som en grekisk gubbes armhåla är stor. Big ups!
Tisdag och läkarbesök, ska få MR på bägge knäna inom snar framtid så det känns bra att det är i process. Sen är jag väldigt orolig för vad domen ska bli, men det är ett senare problem. Christina var en ängel och slingade mitt hår efter träningen också, blev väldigt bra och sedan mys med bror och Chris framför DH.
Onsdag och jobb på dagis innan det var dags för samling och match mot serieledande Nacka i Sthlm. Fick ett infall och ringde Robban för att se om han kunde tänkas komma och kolla, så blev det inte men vi fick oss en ordentlig pratstund och jag saknar honom litegrann. Matchen vann vi trots mindre imponerande insats handbollsmässigt, dock en krigarinsats och jag är nöjd med det jag gjorde.
Torsdag och ännu en dag på dagis innan det var dags för nästa jobb som städerska - riktigt sliten och en mycket jobbig kväll. Stort tack till mamma för varma kramar och lugnande ord.
Det blev fredag och jag jobbade på dagis en sväng på förmiddagen innan jag åkte hem och sov i solen tillsammans med mamma. Gjorde oss iordning och åkte hem till Emil och Chris för att fira bror eftersom han åker till Åre idag med laget och är borta på sin födelsedag. Han fick kanongrejer och vi fick toppenmat! Traskade iväg till O'learys för att jobba och det är alltid en upplevelse. Dannie fick telefonnummer och en tjej som ÅT upp henne med blicken - hon är för charmig på jobbet. Jag fick erbjudande av en riktigt söt gosse att hänga med och pimpla fisk och sola, dummare saker har man ju ställt upp på.

Lördag och inte helt pigg åkte jag till Pålsboda med mamma och pappa för att äta 70 årsmiddag hos mormor och morfar. Ruggigt god mat och jag inföll i matkoma när jag skulle kolla barnprogram med Ebba. Åkte iväg för att jobba på Olerran igen och vid Elite så springer jag på en kille jag känner igen "Tja!" säger jag lite stressat för att inte vara otrevlig när jag sedan kopplar att det var Paradise Hotel-Cimon som stod och rökte. Tur att man är med i matchen...
Ännu en knaskväll på lärkan som dock flöt på tack vare ett fint fynd tidigt under kvällen, ibland så händer det - eller... Patte förgyllde hemresan deluxe. Har idag spenderat några timmar i baden-baden ute i solen och fått våfflor utomhus. Ska iväg och handla med mamma innan det ska svettas och förhoppningsvis hända nåt.

Har varit lite under isen ett tag nu och vet inte riktigt vad som är fel, helt och hållet. Lite har jag fått rätsida på och tyvärr så blev ju min sunshine-story lidande. Den kanske hade gått i moln i vilket fall men jag boostade den inte på bästa sätt. 3xH drog till Thailand med en diss som kan liknas med min "skriva-på-handflatan-dumpning" från David i årskurs två. Känns väl sådär... Men den som lever får se vad som sker, som den ohejdbara tillfällesoptimist jag är så väntar jag mig fortfarande en present. Eller så är jag bara dum i huvudet :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0