Solig lördag, dag 18

Jag fortsätter att kriga med att acceptera och agera efter mina "nya" förutsättningar, för att få det att funka. Tyvärr gör jag nog inte det så bra...
Antingen gör jag som igår och gör för mycket för att mitt samvete och känslan av att inte dra sitt strå till stacken blir för jobbig och jag tänker att jag bör göra allt. Mycket handlar om känslan av att någon annan här hemma egentligen tycker att jag bara är slö, och det är som sagt bara en känsla och ingenting någon har sagt.
Känslan av att inte vara självständig, att vara i konstant behov av hjälp och stöd på alla sätt är alldeles tillräcklig, men jag lägger ändå till en hel massa andra känslor till min neggocirkus. Och när jag inte klarar av att hoppa av karusellen så beskyller jag mig själv för att vara värdelös som inte klarar av det, eller i alla fall klarar av att dölja det för andra.
Vilken shit show jag låter som! Det är inte konstigt att man är singel...
 
Efter att ha plockat in disken, dammsugit, gjort mina squats (150!!!) och gjort ett försök att göra fransk nougat så var jag således helt slut. Mamma fick åka och hämta mina mediciner som var kvar på avdelningen, och jag bara låg. Helt käppslut!
Jag fick tvinga mig ut och sätta mig i solen en stund, som egentligen var helt fantastiskt skönt men jag orkade knappt släpa fram stolen och en filt. Bara den känslan kan få mig att vilja hoppa framför tåget, att inte orka resa på sig. Som tur är så orkar jag inte heller släpa mig till en tågräls heller.
Jag njöt i solen en stund innan jag gick och hämtade Boss hos hans dagmamma, där han alltid har en kanondag. Igår hade han fått springa lös tillsammans med sina kompisar, och han var som vanligt helt slut när han kom hem.
 
Efter detta var jag återigen så slut att jag inte ens orkade sätta på mig varma strumpor eller fleecestället, och hamnade i soffan igen.
Vi gjorde lite nytta på kvällen, jag drog kopior på alla mina tusen papper till journaler som ska in till Capio för att de ska kunna göra en invaliditetsbedömning på min axel. Jag skulle bli mycket förvånad om det finns någon som kollar igenom allt det där, för det är MYCKET!
Jag blev lite lätt nedstämd när jag drog kopior på allt det där, för det är ju faktiskt papper på en del av den skit jag har gått igenom de senaste 4,5 åren. 
Vi avslutade kvällen med att köpa pizza och kolla på Skavlan innan vi var tidigt i säng alla tre, plus Boss.
 
Jag vaknade vid 7 morse, återigen helt blöt på hela kroppen, om det är abstinens eller om det är kroppen som reagerar på smärtan får jag låta vara osagt men roligt är det inte.
Mamma och pappa var redan uppe och skulle åka ner till stugan för att höstfixa lite, och de tog med sig Boss. Jag försökte somna om men det gick inte för axeln gjorde så jävla ont. Så jag tog mina morgonmediciner och vitaminer, gjorde mina squats (155 st!!!) för dagen och gjorde mig sedan iordning och tog på mig hyfsat varmt för att sedan gå ut en sväng i skogen och kolla efter lite svamp. 
Några gula kantareller rikare gick jag hemåt, och bara dråsade omkull. Ringde farmor och tele2 för hennes räkning, och nu sitter jag här.
 
Det lät nog bli ännu en däckning nu, eller om jag ska försöka få i mig något att äta först.
P O!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0