Squattandet

Jag kan lika gärna få det här avklarat direkt, innan det blir ostbågar på tangenterna.
 
Squatchallenge känner många till, när man ska följa en tabell över en månad och ökar på antalet squats per dag och har några vilodagar. 
Min pappa (som jag dessutom måste berätta att jag redan har utmanat en gång då han hoppade av redan dag 3) bestämde sig för att utmana mig. Just när jag ska in för avgiftning och kommer att gå igenom helvetets alla kval och alla sorters "infektonssymptom" som går att få, då väljer han att göra detta. 
Man kan välja att tycka att han är ett stort arlse som gör detta när jag borde lägga all kraft på att klara av det svåra jag står inför.
Man kan också tycka att han är en satans yngkrygg som utmanar mig när han vet att jag kommer att må skit.
 
Eller så ser man på det som jag gör:
Han utmanade mig för att han känner mig. Han känner tävlingsdjävulen i mig. Och han hoppas nog att jag hoppar över det här de dagar som är alltför jävliga och gör ikapp senare, men det kan också bli som idag att jag trycker mig igenom dem utav stil eller kvalitet - men jag kan känna styrkan i att jag fan har klarat av något idag i alla fall.
Han vet också att han absolut inte kan ge upp före mig den här gången utan att han aldrig kommer få sluta höra det i så fall.
 
Så jag säger ändå tack pappa, din jävel ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0